Kamis, 04 April 2013

Definisi Turbidity


Turbidity is a standard measurement in stream sampling programs where suspended sediment is an extremely important parameter to monitor. It may also be useful for estimating TSS in lakes, particularly reservoirs, since their useful lifetime depends upon how fast the main basin behind the dam fills with inflowing sediments from mainstem and tributary streams and from shoreline erosion. In the WOW lakes, direct inputs of sediments from tributaries are probably too low to significantly affect the turbidity of the water column out in the main lake. However, algal densities, particularly in the more eutrophic lakes in the Minneapolis Metro area represent enough particulate material to be easily measureable by the RUSS turbidity sensors. Although chlorophyll sensors (fluorometers) would be the best way for us to estimate algal abundance (we lack the funding at present), in these lakes the turbidity sensors provide an alternate estimate of algae.
            Kekeruhan adalah pengukuran standar dalam program sampling sungai di mana sedimentasi adalah parameter yang sangat penting untuk memantau. Hal ini juga mungkin berguna untuk memperkirakan TSS di danau, terutama waduk, karena berguna seumur hidup mereka tergantung pada seberapa cepat cekungan utama di balik bendungan mengisi dengan pemasukan sedimen dari sungai dan aliran mainstem dan dari erosi pantai. Di danau WOW, input langsung dari sedimen dari sungai mungkin terlalu rendah untuk secara signifikan mempengaruhi kekeruhan dari kolom air di danau utama. Namun, kepadatan alga, terutama di danau lebih eutrophic di daerah Metro Minneapolis merupakan partikel materi yang cukup untuk dapat dengan mudah diukur oleh sensor kekeruhan RUSS. Meskipun klorofil sensor (fluorometers) akan menjadi cara terbaik bagi kita untuk memperkirakan kelimpahan alga (kita kekurangan dana saat ini), dalam danau sensor kekeruhan memberikan perkiraan alternatif dari ganggang.


REFERENCES
Michaud, J.P. 1991. A citizen's guide to understanding and monitoring lakes and streams. Publ. #94-149. Washington State Dept. of Ecology, Publications Office, Olympia, WA, USA (360) 407-7472.
Moore, M.L. 1989. NALMS management guide for lakes and reservoirs. North American Lake Management Society, P.O. Box 5443, Madison, WI, 53705-5443, USA (http://www.nalms.org).

0 komentar:

Posting Komentar